Ігри за методикою Монтессорі

Стосовно до методики Монтессорі Ви можете запропонувати своїм дітям (від 2 років) виконати наступні вправи у вигляді гри:

"Розкладемо по порядку"

Висипте в мисочку намистинки двох кольорів (приблизно по 5-7 намистинок кожного кольору) і праворуч від мисочки поставте два блюдця. Запропонуйте:

"Давай в одне блюдце складемо всі червоні намистинки, а в інше - всі зелені"

Щоб пожвавити гру, скажіть, наприклад, що це частування для ведмедика і зайчика, причому ведмедик любить тільки вишні, а зайчик - тільки агрус. Перекладати намистинки треба по одній, беручи трьома пальцями (покажіть). Якщо якісь намистинки впадуть на стіл, попросіть підібрати їх за допомогою совочка.

Обов'язково доведіть роботу до кінця - цей навик дуже важливий. Тому на перших порах беріть менше намистинок.

"Чарівне сито"

Скажіть: "У цій чашці перемішані рис і манка (покажіть окремо крупиці рису і манки). Як вибрати звідси всі рисові зернятка? Це важко зробити навіть твоїми маленькими і спритними пальцями. Але тобі допоможе сито!"

Відділення однієї крупи від іншої схоже для дитини на фокус. Поясніть, чому так виходить, насипавши в сито спочатку чисту манку, а потім - рис. Просіяний рис треба пересипати в приготовану тарілку.

Порадійте разом з малюком досягнутому результату.

"Виловили з води"

Налийте в миску воду і киньте туди кілька дрібних предметів : шматочки пробки, гілочок і т.п. Запропонуйте малюкові за допомогою маленького сита з ручкою виловити всі ці предмети і скласти їх у тарілку, що стоїть на підносі праворуч від миски. Сито малюк повинен тримати в правій руці.

"Не прокинь і не пролий"

Спочатку насипте в глек трохи крупи і покажіть малюкові, як, тримаючи глечик правою рукою і притримуючи лівою, пересипати крупу в склянку, що стоїть ліворуч від глечика (усі зерна, що прокинуться, дитина повинна змести щіткою в совок).

Не забудьте стримано похвалити дитину, якщо він акуратно прибрав. Переходити до переливання слід тільки тоді, коли дитина добре освоїть пересипання.

Допоможіть почати і закінчити переливання - це для нього трудніше за всього . Покажіть, як зібрати розлиту воду губкою.

"Ліпимо колобки, ковбаски та млинчики"

Дайте малюкові слабкий розім'ятий шматочок пластиліну. Запропонуйте приготувати святковий обід для ляльок. Покажіть, як робити "колобки" (скачувати кульки), "ковбаски" і "млинці". Потім з цих "заготовок" можна "зібрати" фігури людей і тварин.

Допомагаючи дитині, не сковуйте його фантазію - переможіть спокусу ліпити замість нього.

"Відкрий і закрий"

Придумайте гру: наприклад, малюк може бути лікарем, у якого багато баночок з ліками, або господинею, яка тримає в баночках різні крупи. Поставте перед дитиною декілька маленьких баночок із закритими кришками (банки повинні відрізнятися розміром і формою). Запропонуйте відкрити всі баночки, а потім знову закрити, правильно підібравши кришки. Якщо кришки закручуються, простежте, щоб малюк крутив кришку, а не банку.

"Була калюжа - і немає її"

Ця вправа має велике виховне значення: дитина, яка пролила щось, зможе прибрати за собою.

Спочатку навчіть малюка переносити губкою воду з однієї тарілки в іншу.Поставте на піднос дві тарілки: ліворуч з невеликою кількістю води, праворуч - порожню. Покажіть, як користуватися губкою, набираючи нею воду в одній тарілці і віджимаючи над іншою. Зверніть увагу на те, що вода не повинна капати з губки на піднос. Потім пролийте трохи води на піднос і покажіть, як витерти калюжу, зібравши її губкою.


"Змети, але не разсип!"

Цей навик малюк може використовувати кожен день, допомагаючи прибирати зі столу. Він буде радий тому, що у нього, як у дорослого, є свій обов'язок.

Покажіть дитині, як тримати щітку правою рукою, як змітати нею зі столу, як підставляти совок, щоб сміття не падав на підлогу. Яскравий або темний кант по краю совка допоможе в цьому: совок треба підводити під кришку столу так, щоб канта не було видно - тоді на підлогу нічого не просипется.

"Нумо , вилови"

Поставте на піднос дві тарілки: ліворуч - глибоку, а праворуч - дрібну. У глибоку тарілку налийте води і киньте декілька дрібних плаваючих предметів. Запропонуйте малюкові виловити їх по одному ложкою і перекласти дрібну тарілку. Спочатку допоможіть йому, злегка направляючи його руку. Слідкуйте , щоб дитина правильно тримала ложку.

Важливо довести вправу до кінця: всі предмети перенести в дрібну тарілку, а пролиту воду - зібрати губкою.

"Пересипаємо ложкою"

Поставте на піднос дві чашки: ліворуч - чашку з крупою , а праворуч - порожню (обидві чашки повинні бути сухими). Спочатку, рухаючи рукою дитини, покажіть, як набрати неповну ложку крупи, дочекатися, щоб крупа перестала сипатися з ложки, і, плавно рухаючи рукою, перенести ложку до правої чашці і перекинути над нею.

Допоможіть малюкові набрати крупу, коли її залишиться мало (підкажіть, що треба нагнути чашку лівою рукою). Корисно поєднувати цю вправу з розмішуванням. Наприклад, дитина може сама насипати цукор в чай ​​і розмішати його.

"Готуємо ліки"

Діти люблять розмішувати ложкою, наприклад цукор в чаї. Однак це не завжди виходить: рухи у дитини ще різкі, ложка б'ється об чашку, чай виплескується. Допоможіть малюкові, рухаючи спочатку його рукою. Врахуйте, що дитині набагато цікавіше розмішувати у воді речовини, які, розчиняючись забарвлюють її. Прослідкуйте, щоб дитина правильно тримала ложку.

З цією вправою можна пов'язати багато ігор: приготування ліків, їжі і т.п. Щоб дитина добре освоїла дії з ложкою, поєднуйте цю вправу з пересипанням ложкою.

"Посипаємо доріжки"

Запропонуйте дитині посипати "піском" (манкою, пшоном) доріжку на столі шириною 3 -5см. Обмежте її чим-небудь, наприклад, смужками паперу. Пограйте: доріжка може йти від одного викладеного з сірників будиночка до іншого. Пісок треба сипати трьома пальцями (склавши їх "щіпкою"), не виходячи за краї доріжки. Граючи у дворі, можна робити доріжку між двома паличками, посипати "цукром" пісочний "торт" і т.п.

Кiлькiсть переглядiв: 8794